تفاوت SQL Server و MySQL

تفاوت SQL Server و MySQL

خیلی از کاربران دنیای وب  فکر می کنند SQL Server و MySQL یکی هستند و هیچ فرقی ندارند یا فکر می کنند این دو نرم افزار توسط یک شرکت ارائه شده اند. در این مقاله می خواهم تفاوت SQL Server و MySQL مورد بررسی قرار دهیم.

MySQL

یک نرم افزار مدیریت بانک اطلاعاتی Open Source است و در سال ۱۹۹۵ به بهره برداری رسید که توسط شرکت اوراکل توسعه، توزیع، و پشتیبانی می شود.( Open Source یعنی متن باز یعنی رایگان و بدون پرداخت هزینه میتوان از آن استفاده کرد.)

 SQL Server

نرم افزار مدیریت بانک اطلاعاتی هست که توسط شرکت مایکروسافت تولید می شود و با قیمت بالایی فروخته می شود. در مقایسه MySql و SQL Server باید بگوییم بطور کلی، SQL Server امکانات بیشتری از MySQL دارد ولی در Ranking بانک اطلاعاتی MySql رتبه دوم را به خود اختصاص داده است لازم به ذکر است که مجانی بودن MySQL باعث شده است که در کارهایی با حجم متوسط، بیشتر از MySql استفاده شود. از نظر منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری MySQL به منابع سخت‌افزاری و نرم‌افزاری محدودی نیاز دارد و در مقایسه با SQL Server هزینه‌ی کمتری را طلب می‌کند. از لحاظ سیستم‌عامل، SQL Server به طور خاص روی سیستم‌عامل ویندوز قابل استفاده است. در عوض MySQL در چندین سیستم‌عامل گوناگون نصب می‌شود و امکان انتقال داده‌ها میان این نگارش‌ها به آسانی فراهم است. دسترسی و امنیت داده‌ها در SQL Server از شیوه‌های مختلفی برای شناسایی کاربران استفاده می‌کند. تایید هویت بر اساس کاربران سیستم‌عامل ویندوز و اتصال به Active Directory از ویژگی‌های مختص SQL Server به شمار می‌روند. در طرف مقابل، در MySQL تنها با کمک نام کاربری و گذرواژه می‌توان دسترسی کاربران را محدود کرد. از نظر پلتفرم که اصلا SQL Server حرفی برای گفتن ندارد و فقط تحت پلتفرم ویندوز اجرا می شود در حالی که MySQL در پلتفرم آزاد بسر می برد یعنی سیستم عامل براش مهم نیست که این خودش باعث شده که محبوب ترین( DBMS (DataBase Management System جهان باشد تعیین معیاری دقیق برای انتخاب صحیح کاری دشوار است. علاوه بر آنچه در بالا فهرست شد، قطعا موارد دیگری نیز وجود دارند که می‌توانند تصمیم نهایی را در مسیری متفاوت هدایت کنند. برای دسترسی به خدمات وب آسان رایان کلیک نمایید.

mysql MS SQL Server تفاوت SQL Server و MySQL

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities