مهمترین عوامل تعیین کننده برای خرید بهترین هاست

مهمترین عوامل تعیین کننده برای خرید بهترین هاست

هاست با کیفیت و مطمئن مهمترین اصل برای راه اندازی یک سایت یا فروشگاه اینترنتی است. برای مقایسه شرکت های هاستینگ فاکتورهای گوناگونی وجود دارد از جمله : پیشنهاد گوگل ، قیمت هاست ، فضای هاست ، سرعت سرور هاستینگ ، آپ تایم سرور هاستینگ ، پشتیبانی تلفنی ، تیکتی و … ، برخورد با مشتری ، بررسی منابع هاستینگ ها ، امنیت و نسخه های نرم افزار سرورها ، رنک الکسا و ... در این مقاله مولفه های یک سرویس هاست خوب را بررسی میکنیم.

از مهمترین عوامل تعیین کننده برای خرید بهترین هاست میتوان به :

موضوع وبسایت

ابتدایی ترین نکته ای که باید به آن توجه داشته باشید موضوع و خدماتی است که می خواهید به کاربران ارائه دهید. به اشتراک گذاشتن اطلاعات با حجم های بالا ، نیاز به سرعت بالا ، وضعیت آنلاین بودن و در دسترس بودن سرورها دارد اما شاید شما نیاز نداشته باشید که یک سرویسی با تمام امکانات را برای خود داشته باشید و یا هاستی را انتخاب کنید که فضای هاست بالایی داشته باشد و یا حجم کار به حدی بالا باشد که نیاز به امکانات قوی تری داشته باشد. سایت شما ممکن است به سرویس های میزبانی وب اشتراکی یا سرور اختصاصی نیاز داشته باشد. سرویس های اشتراکی ، وبسایت شما و چندین وبسایت دیگر را در یک فضای سرور قرار می دهند و میزبانی می کنند که این نوع سرویس از رایج ترین و پرفروش ترین سرویس ها در دنیا و البته ایران است و سرویس های میزبانی اختصاصی کل فضای سرور را در اختیار شما قرار می دهد و کنترل بیشتری بر روی سایت شما خواهد داشت و به نسبت سرویس های اشتراکی قیمت بالاتری هم دارد که البته این موضوع مناسب سایت هایی با ورودی بسیار بالا می باشد . بهترین کاری که می توانید در انتخاب هاست خود داشته باشید این است که به آینده ی وبسایت خود نیز توجه داشته باشید و این مقاله را تا انتها مطالعه نمایید.

پشتیبانی و پاسخگویی شرکت های میزبانی وب

از نکاتی که باید در انتخاب سرویس دهنده های هاست به آن توجه داشته باشید پاسخگو بودن شرکت ارائه دهنده هاست است. شما ممکن است به مراتب نیاز داشته باشید تا با شرکت های هاست در ارتباط باشید و به لحظه مشکلات پیش آمده را اعلام کنید و پشتیبانی درستی شوید. قبل از اینکه از سایت های میزبانی وب ، هاست خود را خرید کنید راه های ارتباطی با شرکت را مورد بررسی قرار دهید و به آن توجه کنید. ارسال تیکت ، ایمیل ، شماره های تماس ، سیستم چت آنلاین ، شبکه های اجتماعی راه های ارتباطی شما با شرکت های هاستینگ هستند که قبل از خرید باید از صحت این موارد اطمینان داشته باشید.

آپ تایم هاست ، آپ تایم سرور

آپ تایم بودن یا در دسترس بودن سایت ها که بر اساس درصد بیان میشود و معیار آن سالانه است ، بیانگر میزان آنلاین بودن هاست برای کاربران و بازدیدکنندگان و در نتیجه موتورهای جستجو است. هر چه این درصد بالاتر باشد امکان از دسترس خارج شدن هاست کمتر است. آپ تایم پایین هاست ( از دسترس خارج شدن هاست و بالا نیامدن سایت) و دفعات تکرار این مورد منجر به آسیب های بسیار جدی در موضوع سئو و بهینه سازی سایت میشود.

قیمت سرویس های هاستینگ

کاربران و مشتریان به اولین نکته ای که توجه دارند قیمت سرویس ها است. ممکن است قیمت سرویس ها در شرکت های مختلف تفاوت هایی داشته باشد و دلیل آن ، خدمات پشتیبانی و امکاناتی است که برخی سرویس ها خواهند داشت اما در این میان شرکت هایی هم سرویس های با قیمت بالا و خدمات پشتیبانی که در حد قیمت آن نیست هم ارائه میدهند که باید مراقب آن ها بود. هزینه های جانبی هم وجود دارد که باید به آن هم توجه داشت که شامل هزینه های راه اندازی هاست ، هزینه ی انتقال هاست بین شرکت ها و … که در برخی این خدمات به صورت رایگان میباشد.

امکان ارتقای هاست

این موضوع را در نظر بگیرید که ممکن است در آینده نیاز به افزایش منابع میزبانی وب، تعداد وب سایت و یا هدایت تمام دامین های مشابه به دامین اصلی خود را داشته باشید. پس شرکتی را برای خرید هاست خود انتخاب کنید که زیر ساخت سخت افزاری و نرم افزاری مناسب، جهت ارتقای سطح سرویس دهی اعم از هاست وردپرس به شما را داشته باشد

امنیت هاست و امنیت سرور

دیگر نکته ی مهمی که باید بدان توجه کنید وضعیت امنیتی سخت افزار و نرم افزار سرورهای یک شرکت هاستینگ است. به روز بودن منابع سخت افزاری و نرم افزاری علاوه بر افزایش امنیت سایت و مقابله با حملات ایترنتی ، باعث سرعت بیشتر و پردازش بهتر سایت نیز میشود. همچنین پشتیبانی شرکت هاستینگ از پروتکل های امنیتی SSL گفته میشود هم عامل مهمی در انتخاب شرکت هاستینگ است که در بیشتر سایت ها خصوصاً سایت های فروشگاهی از پروتکل امن Https استفاده می کنند که موجب اطمینان کاربران و مشتریان از سایت میشود.

گارانتی بازگشت وجه

گارانتی بازگشت وجه خرید سرویس امری متداول در بین شرکت های ارائه دهنده خدمات بویژه خدمات میزبانی است. قبل از اقدام به خرید سرویس، قوانین بازگشت وجه را بررسی و نسبت به برخورداری از آن اطمینان حاصل نمایید. شرکتی که از کیفیت خدمات خود اطمینان بیشتری داشته باشد، قید و شرط کمتری برای گارانتی بازگشت وجه خواهد داشت و از بازگردانی تمام هزینه پرداخت شده در دوره گارانتی، امتناع نخواهد کرد

فضای هاست

مقدار حجمی است که کلیه ی اطلاعات شامل قالب ، عکس ها و فایل هایی که در سایت وجود دارد را در برمیگیرد که باید توسط یک سیستم هاستینگ که این اطلاعات را در سیستم ها و کامپیوتر های خود ذخیره می کنند ، نگهداری شوند و امکان نمایش تمام وقت اطلاعات برای کاربران را فراهم آورد.

فضای پهنای باند

حداکثر حجم تبادلی بین سرور هاست و بازدیدکنندگان سایت می باشد که حجم های آپلود و دانلودی که بین کاربران و سایت شما اتفاق می افتد که به فضای هاست و اندازه ی تبادل اطلاعات سایت شما بستگی دارد. امکانات خدمات پشتیبانی شرکت های هاستینگ ، Security یا امنینت هاست ، میزان در دسترس بودن سایت و آپ تایم بالا ، تنوع در سرویس های ارائه هاست و قیمت سرویس ها بخشی از نکاتی است که باید در هنگام انتخاب سرویس هاست سایت به آن توجه داشت در این مقاله بررسی نمودیم. دقت در انتخاب شرکت هاستینگ با خدمات وب حرفه ای، باعث می شود گام های پیشرفت در کسب و کار آنلاین خود را با خیال آسوده بردارید.    

هاست ارتقای هاست SSL سرور اختصاصی سرور مجازی هاست اشتراکی uptime آپ تایم هاست پشتیبانی هاستینگ گواهینامه امنیتی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities