سرور مجازی بهتر است یا هاست؟

سرور مجازی بهتر است یا هاست؟

اگر قصد خرید هاست و ثبت دامنه و راه اندازی تجارت آنلاین را دارید،سرویس های هاستینگ دارای پلن های مختلفی می باشند و هر کدام دارای مزایا و معایبی هستند.ارزان ترین آنها هاستینگ اشتراکی است که در آن صدها وب سایت از یک هارد درایو استفاده می کنند و از یک سرور بسیار بزرگ تغذیه می کنند. در این مقاله شما را با مزایا و معایب هاست اشتراکی و سرور مجازی بیشتر آشنا خواهیم کرد.

هاست اشتراکی چیست؟

زمانی که یک هاست اشتراکی تهیه می‌کنید، در حقیقت فضایی را بر روی یکی از سرورهای شرکت سرویس‌دهنده اجاره می‌کنید. همانطور که از نام آن پیداست، اشتراکی بودن هاست بدین معنی است که سایت شما، منابع سرور را با سایت‌های دیگر بصورت اشتراکی استفاده می‌کند. دلیل اصلی گران قیمت نبودن هاست اشتراکی این مورد است. این نوع از سرویس، برای سایت‌هایی که بازدید کمی دارند و فعالیت گسترده ای ندارند بسیار مناسب است. هاست اشتراکی

سرور مجازی چیست؟

در سرور مجازی، منابع رم و پردازنده تحت یک سرور مستقل در اختیار شما قرار می‌گیرد. اما این منابع بصورت مجازی بر روی یک سرور فیزیکی دیگر راه‌اندازی می‌شود. سرور مجازی

مزایای هاست اشتراکی

استفاده از هاست هزینه کمتری نسبت به سرورهای مجازی (vps)دارد. استفاده از هاست و راه اندازی سایت در آن ساده تر از انجام این کار در vps است. در هاست از اطلاعات و ایمیل های موجود بر روی هاست، به طور خودکار بک آپ گرفته می شود. نیازی به انجام اقدامات در زمینه به روزرسانی و نگهداری سرور نیست و تمامی این امور توسط شرکت ارائه دهنده خدمات انجام خواهند شد در هاست شما با کنترل پنل مدیریت هاست مثل سی پنل یا دایرکت یا پلسک یا … کار می کنید و نیازی به داشتن دانش مدیریت و کار با سرور نیست . در هاست شما هزینه جداگانه ای برای لایسنس های وب سرورها یا کنترل پنل هاست یا سایر موارد نمی پردازید .

معایب هاست اشتراکی

منابع محدودی دارد و سرعت بارگذاری سایت محدود به این منابع است. نمی‌توانید مطابق با نیاز وب سایت، تنظیمات سرور را تغییر دهید. در مواردی که سایت شما، محدودیت‌های هاست اشتراکی را به هر شکل نقص کند، هاست شما غیرفعال خواهد شد. اضافه مصرف سایت دیگری که ترافیک زیادی دارد، می‌تواند بر سایت شما نیز اثر بگذارد. از جمله آن زمانی است که یک سایت دیگر بر روی سرور مشترک با سایت شما، مورد حمله قرار می‌گیرد. همیشه این خطر وجود دارد که مشکلات امنیتی سایت‌های دیگر بتواند بر سایت شما نیز اثر بگذارد.

مزایای سرور مجازی یا VPS

سرور مجازی نسبت به هاست کارایی و امکانات شخصی‌سازی بیشتری دارد. با استفاده از سرور مجازی دسترسی بیشتری به هارد و منابع خواهید داشت. این سرورها قابلیت نصب سیستم عامل را دارند. مثلا یک کاربر می‌تواند با لینوکس کار کند و کاربر دیگر با ویندوز. سطح امنیت سرورهای مجازی بیشتر از هاست اشتراکی است.

معایب سرور مجازی یا VPS

هزینه تهیه سرور مجازی گران تر از یک هاست اشتراکی خواهد بود. برای استفاده و مدیریت نیاز است که دانش فنی این کار را داشته باشید و بدون داشتن این دانش و توانایی، برای کار با vps کمی دچار مشکل خواهید شد. هزینه لایسنس ها را باید بصورت جداگانه پرداخت کنید ( شامل لایسنس کنترل پنل مدیریت هاست ، وب سرور ها و سایر نرم افزار های مورد نیاز )

هاست اشتراکی، برای اشخاصی مناسب است که :

دانش کمی در خصوص هاستینگ و راه‌اندازی سایت دارند. نیاز به سرویسی دارند که ارزان قیمت باشد. منابع محدود هاست اشتراکی برایشان کافی است. بازدیدکننده زیادی ندارند.

سرور مجازی، برای اشخاصی مناسب است که :

می‌توانند برای میزبانی سایت، هزینه بیشتری بپردازند. وب سایت آنها، نسبت به منابعی که برای هاست اشتراکی تعریف شده، مصرف بیشتری دارد. میزان بازدید سایت افزایش یافته و یا قرار است در آینده‌ای نزدیک این اتفاق بیافتد. حجم بازدید سایت قابل پیش‌بینی نیست. میزان Uptime سایت بسیار مهم است. قصد دارند، تنظیمات سرور را متناسب با سایت خود تغییر دهند و یا برنامه‌های خاصی را، برای پشتیبانی از سایت نصب کنند. به طور خلاصه می توان گفت که اگر به دنبال امکانات و دسترسی های کامل هستید و همچنین می توانید هزینه کمی بیشتری صرف کنید، مسلما سرور مجازی انتخاب بهتری برای شما به حساب می آید. از طرفی دیگر اگر نمی خواهید زیاد هزینه کنید و یا آن که دانش فنی لازم را ندارید، بهتر است که یک هاست مناسب برای سایتتان تهیه کنید.امیدوارم مطلب مفید واقع شده باشد. شما می توانید جهت خرید هاست یا خرید سرور مجازی از آسان رایان همین حالا اقدام کنید .

VPS سرور مجازی هاست اشتراکی Shared Web Hosting VPS Hosting مزایا و معایب سرور مجازی مزایا و معایب هاست اشتراکی

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities