دروپال چیست ؟ 

دروپال چیست ؟ 

دروپال (Drupal) یک سیستم مدیریت محتوای تحت وب است که بدون داشتن دانش برنامه‌نویسی امکان ایجاد و مدیریت انواع وب‌سایت‌ها را برای شما فراهم می‌کند. 
این سیستم مدیریت محتوا، رایگان و متن‌باز است و با زبان برنامه‌نویسی PHP نوشته‌شده و با دیتابیس‌هایی مثل MySQL و Postgres کار می‌کند. از آن به‌عنوان یک CMF نیز استفاده می‌شود. 
این CMS ساده و قدرتمند و انعطاف‌پذیر، به دلیل معماری داخلی و ماژول‌هایی که دارد، توانایی تولید نرم‌افزارهای جامع تحت وب را دارد. 
دروپال  یک جامعه  بسیار بزرگ و فعال می باشد و میلیون ها ارگان، شرکت و نفر از آن برای سایت خود استفاده می نمایند بدون آنکه نیازی به دانش طراحی داشته باشند. 
از دروپال برای مدیریت حدود ۲٫۵ درصد از کل صفحات وب استفاده شده است. تا ماه آوریل ۲۰۱۷ جامعه دروپال حدود ۱/۳ میلیون کاربر داشته است . همچنیمن بیش از ۲۳ هزار افزونه، ۲۶۱۵ قالب برای تغییر ظاهر جهت ایجاد یک سیستم مدیریت محتوای دروپالی پیچیده، برای آن ارائه شده است. دروپال به دلیل قدرت فراوانی که دارد میتواند توسط آن سایت بسیار قدرتمندی را ایجاد نمود، البته این قضیه باعث نمیشود که نتوان از آن روی سایت های کوچک و متوسط استفاده نمود. پس میتوانید جهت طراحی سایت ، با خیال راحت از دروپال استفاده نمایید.
پیشنهاد میشود سیستم مدیریت محتوا (CMS) چیست ؟ مطالعه کنید.

ویژگی های دروپال چیست؟ 

  1.  ایجاد صفحات داینامیک با چند کلیک 
  2.  سیستم مدیریت محتوای کاملا فارسی و انگلیسی 
  3.   مدیریت مطالب و منو ها 
  4.   مدیریت ماژول ها 
  5.   مدیریت قالب ها و رنگبندی های قالب 
  6.   قابلیت به روز رسانی به نسخه های جدید 
  7.   مدیریت کاربران و نظرات کابران 
  8.   طیف وسیع امکانات امنیتی 
  9.   مدیریت تصاویر و ویدئو ها 

سخن آخر : 

 بدون شک دروپال نیز یکی از بزرگترین و محبوبترین سیستم مدیریت محتوادر جهان می باشد. دروپال نیز یکی از CMS هایی می باشد که جهت مدیریت و طراحی وب سایت های اینترنتی راه اندازی شده است. یکی از مهم ترین دلایل استقبال کاربران از سایت ساز دروال متن باز بودن ( اپن سورس ) بودن آن می باشد, متن باز بودن به این معنی که به رایگان در دسترس کاربران قرار می گیرد سپس قادر خواهید بود تمام کد های نرم افزار را به صورت دستی ادیت کنید و آن را اختصاصی کنید و نیازی به پرداخت هزینه های سالانه و ماهانه ندارید.در نتیجه دروپال یک سایت ساز رایگان و متن باز می باشد. یکی دیگر از دلایل استفاده کاربران از سایت ساز دروپال سادگی این سایت ساز در عین حال امکانات متنوع آن که برای راه اندازی یک وب سایت حرفه ای مناسب می باشد است. در عین حال دروپال طیف امکانات امنیتی وسیعی را در اختیار مدیران سایت قرار می دهد که موجب می شود بدون ایجاد مشکلات امنیتی کاربران بتوانند از سایت استفاده کنند. 
برای بهرمندی از خدمات آسان رایان کلیک کنید.
 

seo سئو AsanRayan Drupal سیستم مدیریت محتوای

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities