چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

چرا باید وب سایت داشته باشیم؟

خیلی از ما به فکر راه انداختن وب سایت یا فروشگاه اینترنتی می‌افتیم. اما چرا؟ فقط برای اینکه دیگران هم به فکر آن هستند؟ چون موفقیت سایت هایی مثل دیجی‌کالا را دیده‌ایم؟ نه! از نظر ما این کافی نیست. ما باید جوابی قانع‌کننده برای خودمان داشته باشیم. باید دقیق‌تر فواید داشتن یک وب سایت را بررسی کنیم و ببینیم آیا برای کسب و کار ما هم مفید خواهد بود یا نه؟ استیو جابز با پرسیدن سوال چرا از تک تک بخش‌های شرکت خود، آنها را به چالش می‌کشید. از حسابدار گرفته تا مهندس و برنامه‌نویس، در شرکت اپل با این سوال روبرو بودند. و پاسخ "چون تمام آدم‌های دیگر همین کار را می‌کنند" برای استیو جابز کافی نبود. دقیقاً همین نگاه ریشه‌ای بود که باعث شد اپل از سایر رقبای خودش متمایز شود.همین نگاه که حاضر نبود بی‌دلیل و فقط به خاطر بقیه، کاری را انجام دهد. به این ترتیب بود که اپل به هر چه وارد می‌شد، در آن موفق بود. شما هم وقتی بدانید که فواید و مزایای داشتن یک وب سایت برای شما چیست و چه هدفی را از آن دنبال می‌کند، قطعاً وب سایتی موفق تر خواهید داشت. به کمک این نگاه ریشه‌ای، از اشتباهات ما کاسته می‌شود و شانس موفقیت ما بیشتر خواهد بود.

دلایلی که برای راه اندازی یک سایت باید بدانیم 

به خوبی معرفی شوید و اعتبار کسب کنید

داشتن وب ‌سایت یک راه عالی برای معرفی کسب و کار شماست. طراحی یک سایت به شما این فرصت را می‌دهد تا خودتان را به طور کامل معرفی کنید و درباره خدمات و مزایای کارتان به مخاطبان بگویید. اغراق نیست اگر بگوییم که داشتن یک وب سایت، باعث افزایش اعتبار کسب و کار شما خواهد شد و به کمک آن، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد.

مشتریان جدید داشته باشید / کسب و کاری راه بیندازید

طبق آمار، بیش از ۴/۲ میلیارد آدم در سراسر جهان، هر روز از اینترنت استفاده می‌کنند. حدودا ۹۰% از این افراد، تا به حال از اینترنت خرید کرده‌اند یا با یک شرکت از طریق اینترنت در ارتباط هستند. اما در ایران چطور؟ جالب است بدانید که بیش از ۵۶ میلیون نفر از جمعیت ایران، یعنی + ۷۰ درصد ایرانی‌ها از اینترنت استفاده می‌کنند. این اعداد و ارقام یک پیام مهم برای همه ما دارند: اینترنت یک فرصت استثنایی برای جذب مشتری است. بازار بزرگی که بهتر است آن را از دست ندهید. پس اگر یک کسب و کار دارید و می‌خواهید مشتریان بیشتری داشته باشید، یکی از بهترین کارهایی که می‌توانید انجام دهید، ساختن یک وب‌سایت است. اگر هم که در حال حاضر کسب و کاری ندارید، فقط یک وب‌سایت برای شروع یک کسب و کار کافی است.

با داشتن یک سایت شما یک صدا دارید

با داشتن یک وب سایت، شما یک رسانه خواهید داشت. جایی که می‌توانید حرف خود را بزنید و با مخاطبان خود در ارتباط باشید. داشتن وب‌سایت، فرصتی است برای آنکه درباره تخصص خود بنویسید و به مخاطبان آموزش دهید. می‌پرسید اینکار چه اهمیّتی دارد؟ مشخص است. وقتی شما مقالات آموزنده در زمینه کاری خود داشته باشید، مخاطبان راحت‌تر به شما اعتماد خواهند کرد و آگاهانه‌تر به سراغ شما می‌آیند. وب سایت یک راه ارزان برای دیده شدن است راه اندازی یک مغازه برای شما بسیار هزینه‌بر خواهد بود. مساله فقط اجاره یک مکان با هزینه‌های میلیونی ماهیانه نیست، بلکه باید به دکور مغازه و تجهیزات فکر کنید. بعد از آن هم مساله تبلیغات پیش می‌آید. تبلیغاتی که برای شما بسیار پر هزینه خواهد بود. راه‌اندازی یک مجله چاپی چطور؟ به نظرتان چقدر هزینه دارد. اما در مورد وبسایت این موضوع صادق نیست. چرا که شما می‌توانید با هزینه‌ای به مراتب کمتر، سایت یا فروشگاه اینترنتی خود را به طور کامل راه بیندازید. برای جذب مخاطب هم لزومی ندارد که حتماً به سراغ تبلیغات پر خرج بروید. کافی است مطالب مفیدی در سایت خود قرار دهید تا بتوانید کاربرانی را از طریق گوگل به سایت خود جذب کنید. به علاوه، می‌توانید در سایت های مختلف اینترنتی، خودتان را رایگان معرفی نمایید. البته، این بدان معنی نیست که لزوماً یک سایت کم خرج دارد. فقط بحث بر سر این است که هزینه‌های نگهداری یک سایت به مراتبط کمتر از یک مغازه است. به علاوه، تجربه نشان داده است که اکثر آدم‌ها به تراکت‌ها نگاهی سطحی و سرسری می‌اندازند و در نهایت آنرا در بهترین حالت به نزدیک‌ترین سطل زباله خواهند انداخت. (به پیاده روهای خیابان‌ها نگاه کنید). بنابرین اگر مشتری شما بخواهد یکبار دیگر چیزی را بررسی کند به این تراکت دسترسی نخواهد داشت و اگر نتواند شما را راحت پیدا کند به راحتی یک گزینۀ دیگر را انتخاب خواهد کرد. اما با داشتن یک سایت شما یک آرشیو کامل از تمام خدمات و محصولات دارید که مشتریان شما به راحتی و با صرف کمتر از یک دقیقه وقت می‌تواند به هرچیزی که می‌خواهد دست پیدا کند. داشتن سایت باعث می‌شود شما بخشی از تبلیغاتتان را به دست مشتریان خود بسپارید. اگر مشتریان شما از خدمات شما راضی باشند به راحتی می‌توانند وبسایت شما را برای معرفی به سایر دوستانشان برای آنها بفرستند و حالا تمام خدمات شما به صورت شفاف در سایتتان موجود است. همین شفاف بودن بهترین تبلیغ برای شماست.

به صورت ۲۴ ساعته در دسترس باشید

یکی از مهم‌ترین و پرهزینه‌ترین مسائل یک کسب و کار، پشتیبانی است. قطعاً می دانید که در دنیای پر رقابت امروز، اگر به مشتریان خود پشتیبانی مناسب ارائه ندهید، به سرعت از دایره رقابت حذف خواهید شد. داشتن یک سایت به شما این امکان را می دهد که بتوانید به صورت شبانه‌روزی، پیام‌های مخاطبان خود را دریافت کنید و حتی پاسخ خود را نیز به صورت آنلاین برای آنها ارسال کنید. این یک فرصت عالی برای کاهش هزینه‌های پشتیبانی است.

روش‌های تبلیغات خود را گسترش دهید

با داشتن یک وب‌سایت، شما به روش‌های تبلیغاتی بیشتری و بهتری دسترسی خواهید داشت که مهمترین آنها تبلیغات در گوگل است. تبلیغ در گوگل را می‌توان هدفمندترین نوع تبلیغ دانست. چرا که تبلیغ شما فقط زمانی نمایش داده می‌شود که کاربران دقیقاً کلمات مرتبط با شما را جستجو کرده‌اند. برای مثال فرض کنیم که شما یک فروشگاه اینترنتی برای زیورآلات دارید. با تبلیغ گوگل می‌توانید کاری کنید که هر زمان کسی "خرید انگشتر" را جستجو کرد، مستقیماً به صفحه انگشترهای شما هدایت شود. حالا به نظر شما چقدر احتمال دارد چنین شخصی از شما خرید انجام دهد؟ قطعاً بسیار بسیار بیشتر از هر روش تبلیغاتی دیگر. علاوه بر تبلیغات گوگل، دست شما برای سایر تبلیغات اینترنتی نیز بازتر خواهد بود. برای مثال این فرصت را دارید که هنگام تبلیغات در اینستاگرام یا تبلیغات در تلگرام، کاربران را به سمت سایت خود بفرستید. می‌توانید در سایت خود، اقدام به جمع‌آوری شماره موبایل یا ایمیل کاربران کنید و مدام با آنها در ارتباط باشید.

 تنبلی در خرید

با شرایط فعلی که شامل آلودگی هوا، مریضی های فراوان، تنبلی در خرید، نداشتن وقت کافی برای سر زدن به فروشگاه ها، حق انتخاب بیشتر دیگر کمتر کسی به سراغ قدم زدن به خیابان ها و جست و جوی یک محصول که نمی‌دانیم کدام سمت از شهر است می‌رود. یا حتی شما فروشنده یک محصول خاص هستید و در شهری این محصول پیدا نمی‌شود آیا دیگران مجبور به خرید از شما نیستند؟ آمار و ارقام های خرید های اینترنتی بیش از اندازه بالاتر از آن است که ما می‌دانیم. شرکت آسان رایان  با طراحی وب ریسپانسیو – واکنش‌گرا – و کاملا سفارشی براساس نیاز و سلیقه کارفرما، سایتی منحصربفرد و ویژه را برای مشتریان طراحی و پیاده‌سازی می‌نماید. ما می کوشیم بهترین مشاوره را بصورتی که شما ترجیح می دهید به شما ارائه کنیم. شما می توانید بصورت تلفنی با شماره های شرکت با مشاورین ما در ارتباط باشید. همچنین می توانید جهت حضور در شرکت و مشاوره حضوری با ما تماس بگیرید.

وبسایت طراحی سایت طراحی سایت با وردپرس طراحی سایت فروشگاهی چرا باید وبسایت داشته باشیم؟ سایت طراحی سایت خوب

کلیه حقوق مادی و معنوی این سایت متعلق به آسان رایان می باشد
Registrant Rights and Responsibilities